2010. december 26., vasárnap

Backgammon tábla 5 perc alatt

Kevés olyan dolog van, amiért az utolsó vérig hajlandó vagyok megküzdeni, de ezek egyike letagadhatatlanul a minőségi idő, pontosabban a férjemmel töltött minőségi idő. A minőségi idő fogalmát Gary Chapman "Egymásra hangolva, öt szeretetnyelv a házasságban" című könyvében olvastam, melyet egyébként nagy szeretettel ajánlok mindenkinek.

De visszatérve a minőségi időre, egyik este az internetes játékok ellen kellett felvennem a kesztyűt. Merthogy micsoda szemtelenség online backgammont játszani, amikor nekem is az egyik kedvenc játékomról van szó.

A bökkenő csak az volt, hogy nem volt backgammon táblánk. Ez persze nem lehet akadály, gondoltam. A következő kihívó akkor is én leszek (Ez vajon a sárkányosodás útján az első lépcső?)! Szóval a feladat adott: Hogyan alkossunk 5 perc alatt működőképes backgammon táblát?



Szükséges kellékek:
- 1 db használaton kívüli irattartó mappa
- 2 db karton lap
- 1 db vastag filctoll
- vonalzó
- 2 db dobókocka (vegyünk ki valamelyik másik otthon lévő társasjátékból)
- bábuk (ha más nincs, mondjuk 15-15 db színes gomb, vagy babszem, stb)

Elkészítése:
Mivel ez alkalommal a gyorsaságra utaztam, két A/4-es kartonon helyeztem el a táblát. A backgammon játékhoz a lapok rövidebb oldalán kell 6-6 db egyenlőszárú háromszöget elhelyeznünk. Osztottam, szoroztam és arra jutottam, hogy egy olyan sablont kell készítenem, ahol a háromszög alapja 3,5 cm, a szárai pedig 12,5 cm hosszúak. Ezt ha összeadjuk, akkor ugye még maradna hely a lapon, de a sablon vastag filccel való átrajzolása miatt kellett egy kis ráhagyással számolnom.
Eztán már csak egy gyors színezés maradt és indulhatott is a játék.

Nem mondom, hogy életem legszebb kivitelű alkotása lett, de kétségkívül a leggyorsabb. Nem beszélve arról, hogy azóta is rendszeresen előkerül az 5 perc alatt készített játéktábla.

Ti milyen táblás játékokat játszotok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése