2010. december 20., hétfő

Jobb későn, mint soha!

Adventi koszorú témájában egyértelműen a fenti cím lehetne az idei mottón. Az alapanyaghiányt (zöld ágak) egy szombat délelőtt megoldottuk (apósomék kertjéből), de újabb problémákkal kellett szembenéznem, mivel a tavaly félretett díszítő elemek (termések) a pincében bepenészedtek. És még az is kiderült, hogy a ragasztópisztolyunk is elromlott. Mit tehet az ember ilyenkor? Pláne, ha már nagy lelkesen szétteregettük a fenyőágakat a konyha közepén!
Egyszerűen csak nézzünk körül, mi van otthon! Ezt sokszor fogjátok tőlem hallani, mivel szeretem újrahasznosítani a régi dolgokat. Emellett meg szerintem sokszor az egyszerűbb még mutatósabb is.

Szóval, mit tudunk a háztartásból felhasználni?

1. Találtam néhány régi szalagot a varródobozban. Ezek valamely korábbi karácsonyról maradtak meg. Kicsit viharvertnek tűntek, ezért egy konyharuhán keresztül óvatosan, alacsony fokozaton átvasaltam őket. Sajnos csak három ilyen bordó szalag volt, de sebaj.

2. Mézeskalács: Ha már lesütöttük és van olyan szerencsénk, hogy csillag vagy valamilyen karácsonyi formájú szaggatóval szaggattuk ki, nyert ügyünk van. Egy kis raffiával feldíszítve csodásan néznek ki.

3. Narancshéj: egy-két narancsot szép vékonyra felszeletelünk és 200 fokon a sütőrácson kiszárítjuk őket (fontos, hogy még fog kelleni nekik egy nap, mire nem lesz ragadós és teljesen megszárad). Javaslom, hogy a rács alá tegyünk egy tepsit, esetleg sütőpapírral bélelve, ha nem akarunk egész este sütőt pucolni.

4. A karácsonyfadíszek között sajnos nem nagyon találtam használhatót, csak egy pár gallyból font csillagot.

5. Mivel ezek még mindig kevésnek tűntek a koszorúhoz, a nappali asztalán pihenő pot-pourri-ra vetettem magam. Ezt még egy 100 Ft-os vagy -ahogy mostanában hívják inkább- 1 eurós boltban vettem. Az illata már rég kiment (különböző illóolajakat szoktam rá cseppenteni), de érdekes formájú termések vannak benne. Ebből halásztam pár szebb, érdekesebb darabot.

A koszorú készítése a tavalyihoz hasonlóan történt, egyedül annyi különbséggel, hogy a díszeket összevarrtam és úgy rögzítettem a koszorúra. Már csak a gyertyákat kellett beszereznem! Íme az eredmény:




Természetesen az ajtódísz sem maradhatott ki. Ugyanabból a zöld ágból készítettem az alapot, mint az adventi koszorúnál. Itt sajnos nem volt koszorúalapom, viszont elég sok ág maradt, ezért ebből bőven tudtam "fonni" egy alapot a korábban már részletezett technikával. A díszítés kicsit szegényesebb lett, nem is voltam vele nagyon megelégedve. Akárhogy helyezgettem rajta a díszeket, valami mindig hiányzott. Ekkor szereltem fel rá az egyik karácsonyfadíszt és valahogy mintha az egész egyensúlyba került volna. Ez most lehet, hogy nagyzolón hangzik, de ekkor éreztem úgy, hogy na kész van. Így néz ki:



Már csak pár nap karácsonyig, de végül is mégiscsak sikerült saját koszorút és ajtódíszt kreálnom. Egy azért biztos: jövőre szemfülesebb leszek és már előre beírom a naptárba, hogy ne felejtsek el idejében gondoskodni megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyagról gondoskodni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése